5. jednání - 20. 2. 2020
- bezpečnost při otevírání toalet
- úklid šaten (všech)
- rozebrání ponechaných věcí v šatnách v tělocvičně a v jídelně (věci je nutné odnést ještě před jarními prázdninami, co tam zůstane, vyhodíme!!!)
- v březnu se bude stavět nový vstup do budovy tělocvičny, a to v místě kabinetu TV (kabinet TV bude v sousedících sprchách)
- je třeba řádně skládat žíněnky v nářaďovně, pokud tam žáci najdou nepořádek, ihned hlásí učiteli
- v učebně 5.r. je často nepořádek v lavicích po Lipánku - je potřeba zvýšený dohled na úklid
- v šatně 9.r. jsou často vytrčené dráty - je třeba oprava
4. jednání - 15. 1. 2020
- je třeba dávat pozor na své věci a řádně zamykat šatny, řešeno opakovaně
- hráči stolního tenisu by si mohly pořídit vlastní pálky, případně pálky do tříd
- možnost sportovního dne pro rodiče
3. jednání - 11. 12. 2019
- zvýšený dozor v jídelně
- zamykání šaten
- dokončení toalet v šatnách
- anketa o nejlepšího učitele a jiné akce
- připomenout zákaz vstupu na staveniště, zpoždění stavby
- možnost dalších akcí parlamentu
2. jednání - 8. 11. 2019
- ateliér místo šaten
- v létě rozkopávání
- jazyková multimediální učebna
- nové dílny
- vybourávání dveří v šesté třídě
- zavírání prostoru průchodu
- vchod do tělocvičny přes kabinet (prosinec nebo leden)
- čaj na kárce
- sítě na schody a na ně nejhezčí výtvory
- chytré tělo- 15.11.2019
1. jednání - 23. 10. 2019
- představování členů
- konzultace k přestavbám ve škole a dalším projektům
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. jednání - 5. 6. 2019
- organizace závěrečných dní
- poděkování za akademii
- výzva k bezpečnému chování v době rekonstrukce
- poděkování za pomoc při stěhování tříd
- výzva k volbě paralmenťáků pro školní rok 2019/2020
7. jednání - 9. 5. 2019
- probrány akce školy (návrhy na další rok - např. den plastů)
- plánovaná rekonstrukce školy - skončí dříve škola, asi o týden
- požadavek na zvětšení šatny 8. ročníku - bude řešeno přístavbou školy v horizontu 2 let
- anketa - čas strávený na sociálních sítích - vyhodnocení
6. jednání - 17. 4. 2019
- organizace příprav na výstavu k 180. výročí založení školy a školní akademii
- vyhodnocení inspekce na škole
5. jednání - 1. 3. 2019
- zdravení i mimo školu
- plánovaná rekonstrukce školy - skončí dříve škola, asi o týden
- 28. 3. mimořádné třídní schůzky
- připomenutí - nepouštět cizí lidi do školy
- otevření bufetu
- anketa - čas strávený na sociálních sítích
- inspekce - 3 dny
4. jednání - 9. 1. 2019
- plánovaná rekonstrukce školy (8. ročník, 9. ročník 9. a 8. třída)
- potřebné nové stoly ve studovně
- doplnění knih ve školní knihovně - leden
- tablety v učebně chemie
3. jednání - 5. 12. 2018
- předělávání tříd (nutné opravy - 9. a 8. třída)
- natírání podlahy v tělocvičně
- nápady na akce žákovského parlamentu
2. jednání - 7. 11. 2018
- velké přestávky - kdy ven ANO a kdy NE
- organizace školní akademie a její téma
- výzva k dodržování hygieny, především po použití toalet (splachování, mytí rukou,...)
1. jednání - 19. 9. 2018 - zahájení školního roku
- předseda žákovského parlamentu D. Kandr (8. r.) přivítal své spolužáky a nové členy žákovského parlamentu
- projednávalo se, co se může ve škole zlepšit (např. počítačová učebna)
- zvážily se možnosti akcí v tomto školním roce (akademie, cvičení proti teroristickému útoku a požární cvičení,...)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. jednání – 21. 6. 2018
-
starší žáci projevili zájem o elektronické žákovské
-
informace o pravidlech využívání nového sportoviště – otevírání bran
-
pravidla po udržení pořádku v šatně
-
členové parlamentu se opět účastnili krajského setkání parlamentů
5. krajské setkání školních parlamentů - Jihlava 8.6.2018
Program konference:
1. Zahájení konference - KCP, hosté - 9.00
2. Prezentace akcí parlamentů a témat k diskusi – 9.20
3. Hlasování o tématech – 10.20
Přestávka, občerstvení – 10.30
4. Práce ve skupinách – návrhy k řešení témat – 10.50
5. Prezentace prací skupin – 11.40
6. Závěr konference – 12.15
Cíle konference:
Cílem konference je vyměnit si informace o akcích pořádaných školním parlamentem, posbírat inspiraci pro další školní rok.
Cílem je také prověřit schopnosti parlamenťáků (stručná prezentace akce, dodržování časů, naslouchání a komunikace v málo známé skupině).
Poznámky a úkoly před konferencí:
každý parlament přiveze flip, na kterém bude prezentovat svou nejlepší akci tohoto školního roku + TÉMA, které navrhuje do diskuse
flipy budou rozvěšeny po místnosti a bude možnost si všechny flipy prohlédnout
zástupce parlamentu bude u svého flipu představovat akci ostatním
každý parlament přiveze popis nejoblíbenější ledolamky (aktivity na nastartování), vylosovanou (vybranou) ledolamkou se nastartuje práce ve skupinách po přestávce
konference proběhne na Krajského úřadu v Jihlavě v místnosti B.3.15 a B.3.16, stejně jako v loňském roce
10. jednání – 1. 6. 2018
-
nošení nádob na čaj
-
opět řešena umyvadla na sociálních zařízeních a pap. ručníky
-
příprava na krajské setkání žákovských parlamentů
- zvolen nový předseda žákovského parlamentu pro školní rok 2018/2019 - D. Kandr, 7. r. - blahopřejeme.
Od března do 19. května 2018 se parlamentáři podíleli na přípravě jarního jarmarku. Za to jim patří obrovská pochvala a poděkování.
9. jednání - 7. 3. 2018
- zásobení sociálních zařízení mýdlem a papírovými ručníky - řešeno s p. uklízečkami
- informace o pravidlech využívání nového sportoviště a jeho vybavenosti
- s jarem budou zahájeny opět pobyty venku o velké přestávce
- pravidla po udržení pořádku v šatně a chodbě školní jídelny v době obědů - zástupci tříd projednají ve svých třídách na třídnických hodinách
- členové parlamentu opět projevili zájem o účast na krajském setkání parlamentů
- konkretizace seminářů k Jarnímu jarmarku - vedoucí seminářů zahájili přípravu konkrétní náplně a rozpočtu
6. - 8. jednání - leden a únor 2018
- organizace života školy
- řešení doprovodné akce k Jarnímu jarmarku
3. - 5. jednání - za listopad a prosinec 2017 a leden 2018
- diskuze o problémech některých žáků
- příprava a organizace soutěže Učitel Awards
- řešení doprovodné akce k Jarnímu jarmarku -připravení organizace a pomalé rozdělování úkolů
- Založení mailu parlamenťáků, na který mohou žáci posílat otázky nebo stížnosti: (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)
2. jednání - ve dnech 4., 5. a 10. 10. 2017
- řešení doprovodné akce k Jarnímu jarmarku - seznámení členů s návrhy a nápady
- rozděleny povinnosti a domluva nad tím, co předají zástupci tříd svým spolužákům
- diskuze o problémech některých žáků, dohoda na klidném přístupu a zachování taktu
- řešena otázka organizace velkých přestávek a organizace výdeje ve školní jídelně
1. jednání - 7. 9. 2017 - zahájení školního roku
- předseda žákovského parlamentu Aleš Topolovský s Terezou Koláčkovou (9. r.) přivítali své mladší spolužáky a vyzvali je, aby se ve třídách domluvili na svých zástupcích
- volby ve 4. ročníku zajistí Aleš s Terezkou
- dále byla domluvena pravidelná jednání, a to každou první středu v měsíci
- od podzimu se začne připravovat doprovodná akce k jarnímu jarmarku
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12. jednání - v několika dnech na přelomu května a června 2017
- žáci se rozhodli zúčastnit se 4. setkání žákovských parlamentů Kraje Vysočina v Jihlavě a vybrali si 4 zástupce pro tuto akci. Zároveň připravili podklady pro prezentaci chystané školní akce - nového projektu doprovodné akce jarního jarmarku – překvapení pro rodiče a návštěvníky školy
11. jednání - 27. 4. 2017
- žáci informovali ŘŠ, že nedostatečně využívají některé pracovní sešity, což je finančně neefktivní
- byla vedena diskuze nad smysluplností sebehodnocení
- zástupci vyšších ročníků se pozastavili nad neochotou některých spolužáků diskutovat nad tématy žákovského parlamentu
- žáci 8. ročníku chtějí navštěvovat o velké přestávce své spolužáky z 2. stupně v 1. patře - bude jim umožněno
10. jednání - 30. 3. 2017
- žáci byli informováni o hygienických opatřeních s ohledem na rotaviry mezi mladšími žáky a důležitosti dodržování hyg. zásad (po toaletě, před jídlem, apod.)
- pro příští rok je důležité, aby si žáci 9. r. v rámci Dne naruby lépe připravili vyučované hodiny
- žákyně 9. ročníku již začnou sestavovat program akademie
- žáci upozornili na problémy se žákovskou (rozpadá se) a v některých předmětech je nebaví sebehodnocení (bude řešeno s TU a odpovídajícími učiteli
- žáci vyšších ročníků upozornili na problémy v hodinách anglického jazyka
- žákům předány info ohledně možných změn v jízdních řádech - zatím je bezpředmětné řešení na půdě školy, v současnosti probíhají jednání obec-škola-kraj
9. jednání - 9. 2. 2017
- žáci byli upozorněni na závažnost kyberšikany a poučeni o bezpečném chování na internetu
- žáci mohou v odpoledních hodinách v rámci 4. oddělení ŠD využívat počítače v PC učebně pro přípravu do školy a vyhledávání informací
- žáci mohou využívat klavír v učebně 7. ročníku a kláves ve studovně s tím, že je třeba se k těmto drahým nástrojům chovat ohleduplně
- projednáno chování jednoho žáka - vybídnutí k toleranci
- žáci, kteří chodí pro čaj, se s ohledem na své zdraví v zimním období budou oblékat a přezouvat
- žáci vyšších ročníků požádáni o pomoc při přípravě školní akademie
- řešeno mazání tabulí
8. jednání - 20. 1. 2017
- schváleny hodiny do studovny
- 9. ročník by také rád vařil v rámci předmětu Svět práce
- projednáno chování některých žáků v kolektivech - vybídnutí k toleranci
- žáci vyšších ročníků požádáni o pomoc mladším žákům ve školní jídelně a vbídnuti k tomu, aby jim šli vzorem
- zástupci tříd byli požádáni, aby si ve svých třídách všímali, zda se někdo z jejich spolužáků nebojí před vysvědčením
7. jednání - prosinec 2016
- žáci by rádi hodiny do tělocvičny a do studovny
- projednána organizace předvánočního týdne
6. jednání - 9. 11. 2016
- žáci si odhlasovali chození ven o velké přestávce v zimním období - s ohledem na absenci hřiště se přes zimu bude chodit ven jen, když hodně nasněží
- ředitelka informovala žáky, že mohou pro vyhledávání informací využívat volně přístupný počítač ve studovně
- byla projednána pravidla slušného chování - zdravení
- žáci byli upozorněni na důležitost dobrého chování v průběhu hodin jako pilíře pro kvalitní výuku
3. - 5. jednání - říjen 2016
- řešena pravidla pro používání mobilních telefonů - následně projednáno s vyučujícími
- příprava dne Naruby a patronace žáků 9. ročníku nad Školním plesem
- pravidla pro chození ven na velkou přestávku - následně projednáno s vyučujícími
- pravidla pro účast ve školní družině, v případě čekání na odpolední vyučování
2. jednání ve dnech 14. a 15. 9. 2016
- byl vznesen návrh na vypnutí (příp. zaheslování) wifi na hlavní budově v zájmu posílení komunikace mezi spolužáky a prevence kyberšikany
- návrh byl projednán v třídních kolektivech a následně odsouhlasen
- dne 15. 9. byla wifi zaheslována
- řešen bude způsob výdeje některých potravin do mističek (regulace množství, problémy s naběračkami)
1. jednání dne 7. 9. 2016
- hygienické zásady v souvislosti s šířením žloutenky typu A v Kraji Vysočina
- možnost zvěčnění podpisů žáků 9. r. - ideálně v kombinaci s tably
- možnost vyhlášení soutěže na návrh erbu / loga školy
- možnost v Den Bohuslava Reynka oslavit společné dílny oblečením ve stejné barvě
- problém s učebnicemi Aj ve 4. r. - bude řešen jazykáři
- p. Exnerová poskytne zpřesňující info o ŠD ve třídách od 5. do 9. r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. jednání dne 29. 6. 2016
- proběhla volba nového předsedy pro rok 2016/2017- jednomyslně byl zvolen Aleš Topolovský
- ředitelka školy se rozloučila se členy parlamentu, popřála jim i jejich spolužákům z jednotlivých tříd klidné, odpočinkové a hlavně bezpečné prázdniny
8. jednání dne 31. 5. 2016
- program krajského setkání žákovských parlamentů dne 8. 6. 2016 v Jihlavě
- naplánování voleb nového předsedy žákovského parlamentu pro školní rok 2016/2017 již za účasti nově zvolených zástupců 4. ročníku
- diskuze o závažných problémech v třídních kolektivech je vhodné přinášet na jednání žákovského parlamentu
- požadavek na dřívější zveřejňování jídelníčku na další týden
7. jednání dne 11. 5. 2016
- úsporné chování k toaletním potřebám, možnost zavedení kapesníků do tříd
- účast na krajském setkání žákovských parlamentů dne 8. 6. 2016 v Jihlavě
- poděkování všem žákům za přípravu a realizaci školní akademie
- upozornění na nutnost volby nového předsedy žákovského parlamentu pro školní rok 2016/2017
6. jednání dne 16. 3. 2016
- vzhled zadní části budovy
- připojení wifi na škole
- prosba pro devátou třídu
- bezpečnost na internetu
5. jednání dne 3. 2. 2016
- hygiena na toaletách + výbava
- bezpečnost na výletech
- důvody nekonání lyžařského výcviku
4. jednání dne 13. 1. 2016
- projednávání příspěvků na školní web
- budoucí plány akcí školy
3. jednání dne 25. 11. 2015
- na přání 7. třídy znovu hlasovat o velkých přestávkách
2. jednání dne 4. 11. 2015
- hygiena na záchodech
- problém 8. třídy s fotkami na webových stránkách naší školy
- nabádání k pomáhání mladším spolužákům
1. jednání dne 21. 10. 2015
- kiosek, jídelníček na 1. patro
- nová paní učitelka
- 2 druhy pití na chodbu